Lijstjestijd I : singles 2006

Het is lijstjestijd! En ook in 2006 zijn er weer heel veel leuke singles uitgebracht. Net als vorig jaar staan in mijn lijstje alleen bandjes die het niet gehaald hebben tot mijn album top 10 of bandjes die nog niet eens een cd op hun naam hebben staan. En net als vorig jaar zal ik ook nu wel weer een heleboel leuke plaatjes vergeten zijn. In ieder geval zijn dit de 10 die ik de laatste maanden heel veel geluisterd heb.

Met stip op 1, The Zutons, wiens optreden op Pinkpop ook al zoveel indruk maakte. De CD ‘Tired of Hanging Around’ heeft het helaas net niet gehaald tot mijn albumlijst maar de band maakte wel de leukste single van het jaar inclusief geinig clipje. De nr. 2 t/m 10 staan in willekeurige volgorde, mxc3xa9t clipjes. Enjoy!

1. Why Won’t You Give Me Your Love? / The Zutons (clipje)
2. Are You The One / The Presets (clipje)
3. Homo Sapiens / The Cooper Temple Clause (clipje)
4. Kill 100 / X-Press 2 feat. Robert Harvey (clipje)
5. Break / The Cinematics (clipje)
6. Steady As She Goes / The Raconteurs (clipje)
7. Another Day / Neils Children (clipje)
8. Recover / The Automatic (clipje)
9. Atlantis To Interzone / Klaxons (clipje)
10. Lonely At The Top / Ordinary Boys (clipje)

0 gedachten over “Lijstjestijd I : singles 2006

  1. Sinds ik geen cd’s meer koop voor de muziekafdeling ben ik er helemaal uit. Zutons, Raconteurs, Automatic & Klaxons ken ik alleen van naam. De rest? Noit van gehoord. Ik heb een sabbatical nodig om weer helemaal up to date te raken.

  2. Wat een verrassende single keuze! Maar goed, waarschijnlijk dus omdat je niet wil ‘dubbelen’ met je cd lijst. The Ordinary Boys single ken ik amper, beetje genegeerd dit jaar. Fijn voor Neils Children dat ze erin staan, onderschatte band helaas. En The Presets…waarom dan niet opgenomen van geleende cd? Zutons gaan mijn lijst ook halen, maar ik moet nog steeds een aantal nieuwe 7″s luisteren, wie weet wat voor effect die nog op me gaan hebben :-)

  3. Dannixc3xablle 28 dec 2006 — 12:55

    @Henk: Zal ik een 2006 verzamelcd voor je branden?

    @Indindo: Verrassend? Het ligt voor een groot deel inderdaad aan het feit dat ik niet wil dubbelen, dan blijf ik bezig met de Tools, de Grahams en de Poolaapjes van deze wereld, is ook zo saai.
    Wat betreft Neils Children, de single die ik 1,5 jaar geleden voor je kocht in Londen vond ik niets maar dit plaatje is gaaf! De jongens zien er ook wel stoer uit in het clipje.
    Ordinary Boys hoorde ik laatst voorbij komen op Studio Brussel, vond ik meteen super.
    The Presets heeft in huize Blogparty wel degelijk een verzamelcd gehaald. Heb ik gezegd dat ik het niets vond dan?

  4. Ongelooflijk, ik kende er geen een van.
    Nummer 6 kwam ik ook al tegen bij Rick.
    Lekkere muziek allemaal…in 2007 toch eens wat verder kijken dan mijn eigen smaak.

  5. @Dannixc3xablle: die verzamelcd wil ik wel!

  6. mijn favoriet: the Cinematics…net voor nummers 1 en 10 en 3 en 9.

  7. Dannixc3xablle 28 dec 2006 — 15:05

    @Hans: Toch zijn een aantal singles hier al eens ter sprake gekomen waaronder die van X-Press 2 (vanwege de connectie met The Music zanger Robert Harvey) en Klaxons.

    @Henk: Ik zal vriendje (leest ook mee dus…) eens lief aankijken, hij maakt er meestal eentje voor een vriend dus dan is een kopietje zo gemaakt. Je hoort er nog van.

  8. @Dannixc3xablle: (3 x is scheepsrecht) dank je. Na een korte Youtubetoer kan ik uit deze top 10 een persoonlijke top 3 maken:

    1. Zutons
    2. Klaxons (enige club die ik echt vernieuwend vond klinken, bij andere bands vroeg ik me af of het nu de top 10 van 2006 of die van 1986 was)
    3. Ordinary boys

  9. Je snapt wel dat iemand die ieder jaar weer vooruitziet naar de top 2000 van Radio 2, dit allemaal volslagen vreemde bands zijn. Zie uit naar de werkelijke top 10 van je ;) Maar die zullen ook wel geen clues bieden, ben ik bang.

  10. Mooie lijst, mooie clips!

  11. Leuk, leuk, lijstjes! Toch 2 namen die ik niet ken :) Cool, meteen checken. Leuk ook die video’tjes erbij. Had die van de Zutons nog niet eens gezien, leuk!

  12. De invloeden van diverse bandjes zijn duidelijk te horen. Begin ’80: Magazine, Gang of Four, enz. De tijd van het poptijdschrift ‘Vinyl’ met z’n flexidiscs.
    Dat nummer van The Zutons is geweldig. Direct downloaden.

  13. Mmm… had ik net geblogd dat lijstjes typisch iets voor 40-plussers zijn:-)

  14. Meende me te herinneren dat van die verzamelcd http://www.hmv.co.uk/hmvweb/displayProductDetails.do?ctx=280;-1;-1;-1&sku=536196 alleen Klaxons de iTunes hadden gehaald, zal me dus vergist hebben, doet er verder ook niet toe, is gewoon een goed nummer. Ik miste inderdaad al de bekende namen maar die zie ik vast terug in je cd- xc3xa9n concerttoppers van dit jaar :-). Vandaag begonnen aan eigen lijstjes, gelukkig kan ik mijn eigen weblog daarvoor raadplegen!

  15. Smeerpijpen hierboven, hier is de enige echte kritische noot op dit log die zegt dat deze lijst fraai is maar een aantal dissonenten aan boord heeft:

    4=br33zahsletmuziekje
    5=poep
    6=gebraggel
    7=depeche mode, maar dan erger
    10=suf, suf suf!

    Blijven er toch nog 5 toppertjes over!

  16. Dat maakt heel benieuwd naar de top 10 van Koempel.

  17. Ook hier moet ik als vermeend muziekkenner vaak het antwoord schuldig blijven, natuurlijk ken ik de 3voor 12 plaat van het jaar van The Raconteurs, wat idd een steengoed nummer is.

    De rest ken ik geheel niet of het moet een incidentele beluistering van nummer 8 zijn.

    Van The Zutons heb ik wel vaker “Valerie” met veel plezier gehoord, dus wat betreft verheug ik me op een beluistering van jouw nummer 1.

  18. Ha, een top-10 is te veel gevraagd voor iemand die onmogelijk namen kan onthouden van liedjes en al degenen die ze voortbrengen. En al helemaal niet of ze wel uit 2006 zijn. In elk geval zou ik de nieuwe (naamloze?) single van The Music op 1 zetten en The Automatic / Recover op 2. Ik ben al lang blij dat ik af en toe wat inspiratie kan opdoen bij sommige weblogs :-)

  19. Dannixc3xablle 29 dec 2006 — 15:00

    @Koempel: De single van The Music is officieel nog niet uit anders stond deze uiteraard op 1 in mijn lijstje. Volgend jaar wellicht?

  20. Ook hier een paar onbekende namen! The Cinematics zijn live ook erg goed, stonden in het voorprogramma van Snow Patrol en deden me erg aan The Departure denken (heb ik een keer gezien tijdens London calling).

    Was verrast door The Ordinary boys. Ken ze met name van tijdschriften als Heat en Now, omdat de zanger Preston in celebrity Big Brother heeft gezeten en daar de liefde van zijn leven heeft ontmoet, Chantelle een Paris Hilton lookalike. Dacht dus dat The OB een soort van boyband was. Maar zag ze voor het eerst afgelopen maandag in de Top Of The Pops Christmas special op de BBC en vond ze best leuk (ze deden een of ander ska nummer). Hmm…je zit natuurlijk helemaal niet te wachten op dit soort ‘achtergrond info’ ;-).

  21. Dannixc3xablle 30 dec 2006 — 23:05

    @She: Ik smul van dit soort info :-) Ik heb dat celebrity BB nooit gezien maar er natuurlijk wel over gelezen in de NME (de story onder de muziektijdschriften). Dit nummer vind ik wel aanstekelijk maar een hele cd van de Boys kan ik (nog) niet aan.

Plaats een reactie