Live 2005


De afgelopen 12 maanden heb ik ontzettend veel live optredens gezien (ik denk dat ik er in een jaar nog nooit zo veel zag), de meeste zag ik in Brussel of Keulen, een klein aantal in Nederland. De keuze voor een top 10 was heel moeilijk maar verreweg het leukste optreden dit jaar was van Kaiser Chiefs op 10 mei in de kleine zaal (Rotonde) van de Botanique in Brussel. Krap 250 toeschouwers, als voorprogramma speelden the Cribs (en zij zongen ook nog eventjes met de Chiefs mee) en een uitgelaten publiek en zanger die regelmatig het publiek indook en zelfs Paul Smith and the Park konden aan die topnotering niets meer veranderen. Mijn verslag van toen is terug te vinden via het archief van mei, de rest van de verslagen via het muziek archief.

1. Kaiser Chiefs – Brussel / Botanique – Rotonde
2. Maxïmo Park – Keulen / Gebäude 9
3. Fish – Tilburg / 013
4. The Tears – Werchter / Rock Werchter
5. Oasis – Brussel / Ancienne Belgique
6. The Coral – Keulen / Gebäude 9
7. Radio 4 – Brussel / Botanique – Orangerie
8. Editors – Keulen / Gebäude 9
9. Bloc Party – Brussel / Botanique – Orangerie
10. !!! – Hasselt / Pukkelpop

